Actualitat

PFinsights #28: MICRO RITUALS: El plaer quotidià que cuida el nostre benestar

PFinsights #28:  MICRO RITUALS: El plaer quotidià que cuida el nostre benestar

En temps d'estrès i rutines accelerades, cada vegada més persones troben refugi en el que hem definit com els "Micro rituals": petits gestos d'autocura que aporten il·lusió, evasió i benestar en el dia a dia - Necessitem petits plaers per sostenir la quotidianitat.

I és que segons la nostra última entrega de PFInsights, 7 de cada 10 espanyols es concedeixen setmanalment algun petit caprici personal que els aporta un moment de dispersió en la seva agenda tan comprimida. Entre aquests "micro plaers" (o micro rituals):

  • destaquem d'una banda la diversitat de la seva naturalesa (hi ha molts entorns i propostes des d'on crear aquests petits espais de plaer)
  • D'altra banda, ressaltar com els relacionats amb la gastronomia —un cafè especial, un esmorzar especial, una xocolata diferent... — són els més perseguits pels espanyols, seguits per plans d'oci, escapades curtes i compres ("Els microplacers s'inicien al paladar i s'estenen amb experiències que deixen empremta").

La Generació Z i els millennials són els que més busquen aquests petits plaers quotidians, destacant no només la seva connexió amb la gastronomia sinó també en opcions com el personal care (cosmètica, skin care, productes de cura personal). En canvi, generacions més adultes com els Boomers destaquen per aquests moments de gaudi en què està present una beguda especial (és el target que menys micro plaers es dona al llarg de la setmana - Potser el fet de comptar amb una agenda més relaxada redueix la seva necessitat de recórrer a aquests moments.

La desconnexió és el principal motor del micro plaer. Les dades mostren que no es tracta només d'un caprici, sinó d'un mecanisme de benestar emocional per a les persones:

  • Desconnectar de l'estrès diari (53%).
  • Trencar la rutina (31%).
  • Sentir-se millor amb si mateix (31%).
  • Carregar energia i motivació (27%).
  • Premiar-se després d'un esforç (25%).

 

En definitiva, aquests micro rituals prenen importància com a moments d'autocura que converteixen la setmana en una experiència més lleugera i positiva.

Resulta molt interessant, a més, com aquests moments d'autocura també obren un espai d'oportunitat per afavorir i enfortir la relació entre consumidors i marques. Aquest nou PFinsight revela que les marques...

  • Poden trobar un territori propici: El 75% valora que siguin experiències obertes a l'experimentació.
  • Els permet connectar amb els consumidors des d'experiències de valor: 1 de cada 2 ciutadans declaren que les marques fan més especial el seu ritual.
  • La marca ha de projectar DISTINCIÓ i SINGULARITAT: El 73% exigeix qualitat i diferenciació en els productes escollits.

Això significa que embolcallar un producte o servei en una experiència memorable pot convertir un gest quotidià en un record positiu i reforçar el vincle amb el consumidor.

Els "micro plaers" són molt més que un cafè, una escapada o una compra: són la forma en què les persones reclamen un moment per a si mateixes, un espai d'autocura necessari per continuar amb les exigències del dia a dia. Cada micro ritual és una pausa per al consumidor però també una oportunitat per a les marques.

Descarregar més informació